Optimizacija spletnih strani - SEO
SEO – Search engine optimization ali optimizacija spletnih strani je poseben in zapleten postopek s katerim prepričamo spletne iskalnike, da vašo spletno stran uvrstijo na visoke pozicije med zadetki iskanih ključnih besed.
Vrhunski design preprosto ni dovolj
Samo vrhunski izgled spletne strani, poseben logotip in udaren slogan danes preprosto niso dovolj, da bo vaša spletna stran služila svojemu namenu. Kaj je danes namen spletne predstavitve podjetja, projekta, izdelka? Bistvo spletnega nastopa je, da podjetju omogoči stik s širšo populacijo, v njej najde potencialne uporabnike, ki jih s pravim pristopom tudi osvoji in prepriča k akciji
Zakaj mora biti spletna stran optimizirana?
Optimizacija spletnih strani za boljšo prodajo
Živimo v digitalnem svetu, v katerem stranke iščejo ponudnike že med prebiranjem tega odstavka. Mislite, da ne? Pomislite še enkrat. Nekdo želiti prepleskati stanovanje in ne pozna nikogar, ki se s tem ukvarja. Kaj bo storil? Odpre rumene strani in pokliče prvega slikopleskarja. Drži, vendar pred 20 leti.
Danes ljudje pri iskanju informacij uporabljajo svetovni splet. Sodoben človek v takem primeru prižge računalnik, tablico ali mobilni telefon in v spletni iskalnik vpiše slikopleskarstvo, dober slikopleskar ali kaj podobnega, kjer že z nekaj kliki najde sebi primernega izvajalca. Kateri izvajalec bo delo dobil, je odvisno od številnih dejavnikov, med katerimi je tudi uvrstitev izvajalčeve spletne strani v iskalnikih, kot so Google, Bing, Yahoo, Najdi.si in podobno.
Če vaša spletna stran ni v vpisana v spletne iskalnike, na spletu praktično ne obstajate. Iskalniki ustvarijo kar 93% vsega spletnega prometa. Kar 70% vseh spletnih iskanj na računalnikih in več kot 85% iskanj na mobilnih napravah pa si lasti Google. Če vaša stran ni na prvi strani Googla, takoj izgubite 75% potencialnih kupcev, saj ti naslednjih strani ne pogledajo nikoli. Pomembno, da se vaša spletna stran prikaže na prvi strani zadetkov za tiste besede in besedne zveze, ki so pomembne za vaš posel. Tako bodo iskalci vašo stran opazili in kliknili prej kot konkurenčne, število obiskovalcev strani se bo povečalo, povečala se bo tudi vaša prodaja.
SEO je ključ do prvih mest na spletnih iskalnikih
Za najboljšo učinkovitost spletne strani mora biti SEO na najvišjem nivoju. Tako bo vaša spletna stran učinkovita dolgoročno, vaši stroški oglaševanja bodo znatno nižji, obenem pa se vam bo povečala prodaja. Optimizacija spletnih strani je zahteven postopek, ki zahteva svoj čas, veliko znanja in vztrajnosti.
Gre za proces, ki vašo spletno stran uvrsti na visoke organske pozicije v spletnih iskalnikih. Organske pozicije spletnih iskalnikov so tiste strani, ki so na Googlu uvrščene takoj pod plačane objave (Google Ads). Te pozicije še vedno prinašajo največ klikov in dolgoročnih koristi za podjetja. Visoke organske pozicije lahko dosežemo le če je optimizacija spletnih strani pravilna in kakovostna.
200 faktorjev za Googlove TOP pozicije
Da največji spletni iskalnik Google za uvrščanje spletnih strani med zadetke iskanja, uporablja iskalne algoritme že dolgo ni več skrivnost. Ti algoritmi se spreminjajo kar na mesečni ravni in vključujejo nič manj kot 200 faktorjev, ki vplivajo na pozicijo določene strani med rezultati iskanja. Spletne strani je treba sproti prilagajati tovrstnim spremembam, saj v nasprotnem tvegamo nižje uvrstitve v iskalniku.
Faktorji SEO se v grobem delijo v več skupin. Tu gre za faktorje domene, spletne strani, spletnega mesta, povratnih povezav, uporabniške izkušnje, blagovne znamke, on-site in off-site faktorje optimizacije spletnih strani. Ob vsem tem pa ima Google v algoritmih tudi dodatna spreminjajoča se pravila, ki določajo pomembnost vsakega od faktorjev. Med najpomembnejše zagotovo sodijo kakovost tekstovnega gradiva, izbira domene, hitrost spletne strani, meta opisi, notranje in zunanje povezave, označbe slik (alt tags) ipd.
Ustvarjamo na čas odporne spletne strani, ki služijo svojemu namenu. Sporočite nam vaše želje in predloge. Veselimo se vašega sporočila.
On-site optimizacija spletnih strani
Optimizacija spletnih strani On-site - tehnični del
Dobra on-site optimizacija spletne strani se začne že ob sami zamisli, da bi imeli spletno stran, ki bo služila svojemu namenu. Izdelava spletne strani se začne z izbiro primerne domene spletne strani. Enako velja tudi za on-site SEO, pri kateri pravzaprav lahko naredimo največ. Pri izbiri domene pazimo, da je primerna za podjetje, uredimo URL-je, ki morajo biti skladu z naslovi in podnaslovi strani (H1, H2, H3,…). Multimedijsko gradivo optimiziramo, ustrezno poimenujemo in označimo z alternativnim oznakami (alt tags), dodamo in uredimo meta podatke in notranje povezave.
Hitrost spletne strani in odpravljanje napak
Poskrbimo, da so povezave delujoče in spletna stran deluje hitro in brez napak. Počasna spletna stran, uporabnika odvrne tudi od najboljše vsebine in dizajna. Hitrost spletne strani med drugim lahko izboljšamo tudi z namestitvijo določenih vtičnikov za funkcionalnost in delovanje vsebin. Napake se pojavijo tudi pri najbolj dovršenih spletnih straneh, a je nujno, da so odpravljene hitro in v celoti. Pri iskanju in odpravljanju napak si lahko pomagamo tudi z Googlovimi orodji (Google Webmasters, Google Search Console, Google Analytics).
Izbira ključnih besed in kakovostna vsebina spletne strani
Med najpomembnejše elemente on-site optimizacije brez dvoma štejemo tudi ključne besede in tekstovno vsebino spletne strani. Pri izbiri ključnih besed pazimo, da so dovolj iskane in povezane z izdelki ali storitvami, ki jih podjetje nudi. Ključne besede določimo glede na potrebe podjetja, raziščemo kaj je o tem že bilo napisano in sestavimo lastno vsebino spletne strani, ki mora biti jedrnata, unikatna in bolj kakovostna od konkurenčnih. Napisana mora biti o določeni temi in vsebovati zadostno gostoto ključnih besed. S kakovostno vsebino iskalniku pokažemo, da so na nekem mestu prave informacije, ki jih uporabnik išče.
Off-site optimizacija spletnih strani
Od ust do ust
Off-site optimizacija spletnih strani so vse aktivnosti, ki jih zunaj spletne strani izvajamo z namenom doseganja višjih pozicij v spletnih iskalnikih. Gre za dolgoročen postopek ustvarjanja dobre podobe spletne strani v očeh drugih uporabnikov spleta. Off-site SEO bi lahko enačili z od ust do ust reklamo. Če je stranka z izdelkom, storitvijo ali podjetjem kot takim zadovoljna bo to priporočala drugim, o tem povedala svojim prijateljem in soustvarjala dobro ime podjetja. Enako se v vsakem trenutku dogaja v digitalnem svetu, le da nekoliko drugače.
Kako zgraditi dobro podobo spletne strani?
V digitalnem svetu se dobra podoba spletne strani gradi s povratnimi povezavami z drugih spletnih mest, omembami spletne strani ali URL-ja na drugi strani, dobro sprejetimi objavami na družbenih omrežjih (Facebook, Twitter, Linkedin). Pomembne so tudi delitve spletnih povezav na družbenih omrežjih, objave vsebin na Youtube kanalih, objave člankov na drugem blogu… Več in bolj kakovostne bodo povezave in objave, bolje bo stran ocenjena s strani iskalnika, višje se bo stran prikazovala med rezultati iskanja.
Kakovostne povratne povezave
Gradnja kakovostnih povratnih povezav je nosilni steber Off-site optimizacije. Iskalniki uporabljajo povratne povezave kot pokazatelje kakovosti vsebine spletnih strani. Tako spletna stran z več povratnimi povezavami in enako vsebino zasede višje pozicije kot tista z manj povezavami. Pri tem je pomembna tudi kakovost povratnih povezav. Za kakovostno povratno povezavo se štejejo tiste, ki prihajajo od zaupanja vrednih strani s prav tako kakovostno vsebino in veliko količino povratnih povezav. Te povezave sporočajo Googlu, da ima določena spletna stran kakovostne informacije za uporabnika.
Imate v mislih kakšen projekt ali sodelovanje?